luni, 6 decembrie 2010

Managementul celei mai importante resurse a vietii: TIMPUL

Managementul celei mai importante resurse a vietii: TIMPUL





In acest articol vreau sa discutam pe indelete despre acest aspect al vietii noastre, folosirea la maxim a timpului pentru a face lucrurile sa mearga in favoarea noastra si pentru a progresa in domeniile care ne interesaza.

Intai gandeste-te putin : cat timp petreci in fata televizorului, urmarind emisiuni ieftine sau facand lucruri care nu te defines si care nu iti aduc niciun beneficiu?. Iti pun aceasta intrebare pentru ca va trebui sa devii contient ca timpul merge intr-un singur sens si nu se mai intoarce niciodata!

Tot mereu aud expresii precum : pierdem timpul, ne omoram timpul . Ei bine , iti spun ca astea sunt niste consolari care te pot  face sa-ti irosesti intreaga viata pe lucruri ieftine. Timpul nu moare niciodata, dar viata , in schimb se deruleaza foarte rapid iar cand ajungi la o anumita varsta si te uiti in urma iti spui resemnat ca AI FI PUTUT face mai multe.

Acest regret este inevitabil  daca iti irosesti viata. Daca pana acum ai pierdut o gramada de timp si nu esti multumit de ce ai realizat e momentul sa zici STOP si sa iti restabilesti obiectivele in viata.

Iti scriu aceste lucruri pentru ca eu la randul meu am fost foarte dezorganizat dar am reusit sa ma mobilizez pentru a-mi indeplini visele . Am sa-ti zic cum am procedat ca sa nu ma mai distrac de la scopurile principale.

In primul rand suntem asaltati de mii de ganduri si informatii care provin din diferite surse : televizor ,radio si chiar de la oamenii din jur, asa ca fii constient de prioritatile tale.

Eu pentru a-mi urma scopurile intr-un mod eficient folosesc sticky notes , carnetele in care notez ce trebuie sa fac inziua respective sau a doua zi, pentru a nu trece ziua pe langa mine fara a avea rod.  Pot spune ca am biroul plin de notite si carnetele pe care le insemnez constant , pentru ca memoria nu este unul din punctele mele forte, mai ales cand ma las cuprins de activitati, inevitabil uit ceea ce-mi propusesem, asa ca de fiecare data imi notez pasii pe care ii am de indeplinit, sau chiar ideile care imi vin.

In vremea cand nu procedam asa pierdeam multe idei si informatii si astfel ma moleseam , pierdandu-mi din determinare si din randament.

Asa ca iti recomand cu caldura sa faci lucrul asta pentru a-ti mentine ritmul de lucru si in final sa iti atingi scopurile intr-un timp mult mai scurt.

O alta capcana in care picam frecvent era cea a MULTITASKING-ului. Este o capcana pentru ca mintea umana NU este conceputa sa desfasoare mai multe activitati sinmultan. Este vorba de matematica pura. Spre exemplu o activitate care in mod normalimi lua 30 de minute ajungea sa-mi ia DOUA ORE!

Doua ore inseamna de 4 ori mai mult timp folosit pentru aceeasi activitate. Ce faceam eu in acest timp? Mai navigam pe internet, mai stateam pe chat cu prietenii, dar in final niciuna din activitatile desfasurate in acest interval nu se ridicau la calitatea pe care o doream , tocmai din cauza acestei iluzii ca pot face mai multe lucruri in acelasi timp.

Asa ca foloseste-ti intelligent timpul si nu irosi nicio clipa deoarece vei regret amarnic mai tarziu , fiind constient ca puteai realize mult mai multe.

Am incredere in tine ca vei reusi sa te organizezi si  sa te concentrezi pe scopurile principale din viata ta ce sunt menite sa fie duse la implinire.

Astept sa-mi impartasesti cum ai reusit sa-ti ordonezi timpul si activitatile  pentru a ajunge la rezultatele dorite.

Cu respect ,
Stefan Dragu

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu